Gezellig Jan, Tineke, Joyce en Tom komen logeren.

Na een tijdlang wachten begint eindelijk hun vakantie en landen Jan, Tineke, Joyce en Tom veilig in Sydney, waar ze een camper hebben gehuurd om zo naar Cairns te reizen. Tijdens het reizen bellen we elkaar regelmatig dus weten we waar ze zijn en wat ze doen. Mark heeft Joyce aan de telefoon en die is helemaal enthousiast over de dolfijnen die ze in het wild heeft gezien. Uiteidelijk zijn ze wat vroeger in Cairns dan gepland en reizen ze nog een stuk naar het noorden. In Kuranda gaan we nog een dagje bij hen op visite. Wat gezellig om Jan, Tineke, Joyce en Tom weer te zien. Die dag kletsen we bij en gaan we even naar Davies Creek, waar Joyce en Tom wat kunnen zwemmen en klauteren. Op de terug weg stoppen we voor koffie en gebak. Joyce en Tom bestellen in goed Engels wat ze willen hebben haha. Daarna weer terug naar de camping waar we ook blijven eten. Jan maakt iets klaar in de campkitchen en daarna zitten we nog gezellig rondom het kampvuur. Voor ons is het weer tijd om naar huis te gaan, omdat we nog een paar dagen moeten werken voordat iedereen bij ons komt logeren. We spreken af dat ze aankomende woensdag rond 13.00 uur bij ons zijn. Mark en ik hebben dan ook vakantie..

Als ik thuis kom staan Tom en Joyce al zwaaiend op de oprit. Jan en Tineke zijn de camper al aan het leegmaken zodat deze straks meteen weggebracht kan worden. Maar eerst een rondleiding in en rond het huis en wat drinken. Daarna brengen we de camper weg. Op de terug weg even langs de slager want de eerste avond moet de bbq wel aan. Iedereen voeld zich al snel thuis, dus alles gaat vanzelf en het is erg gezellig. We besluiten om de volgende dag naar de Josephine Falls te rijden.

Bij de Josephine Falls moeten Joyce en Tom even door het koude water zwemmen waarna ze van een rots kunnen alglijden. Dit vinden ze erg leuk. Op de terug weg zien we een bordje met "cafe" dus daar zijn we even gestopt. Hier hadden de eigenaren van hun huis een Bed en Breakfast gemaakt met een klein restaurantje. Daarna zijn we in Cairns even naar de Lagoon gereden, waar Joyce en Tom gewoon weer in het water duiken. Ondertussen zijn Tineke en ik even wat foldertjes gaan halen met wat we nog zouden willen doen deze vakantie.

De volgende ochtend zijn Jan en Mark eerst meegeweest op een vistrip. Ze hebben helaas alleen een te kleine vis en een zeer giftige vis gevangen. Dus voor het avondeten moest er gewoon boodschappen worden gedaan :). Daarna zijn we met zijn allen en een volle esky naar het strand gereden, waar we de rest van de dag zijn geweest. Jan, Mark, Joyce en Tom hebben zich vermaakt met de mango boom. Er is een hele tas mango's mee naar huis gegaan. Alleen heeft niemand ze meer opgegeten dus daarom hebben we ze aan de Brush Turkey's gevoerd.

Tijdens het reizen was iedereen onder de indruk van het onderzee gebeuren op het Great Barrier reef, daarom zijn we nog een keer gaan snorkelen. We hebben een dagtrip naar de Frankland Islands geboekt. Heerlijk een dag op een eiland, wat relaxen, wandelen en natuurlijk veel snorkelen.

Vandaag weer vroeg eruit want we gaan naar Port Douglas. Eerst hebben we "breakfast with the birds". Daarna wandelen we nog even door het park en maken we een foto van ons als we een koala of slang vasthouden. Daarna gaan we nog even naar de lokale markt in Port Douglas en naar het strand. Moe komen we weer thuis, morgen gaan we eens rustig aan doen haha, we hebben tenslotte vakantie.

Dus op maandag houden we het rustig en gaan we naar de Lagoon in de stad. Joyce en Tom vermaken zich met zwemmen, terwijl Tineke en ik rustig een boekje lezen. Mark en Jan gaan wat wandelen en belanden op de pier bij een visrestaurant en daarna gaan ze naar de bierbouwrij in Cairns "Blue Sky Brewery Cairns". Hier hebben ze al het bier van Cairns geproefd. Daar hoef ik verders niets over te zeggen:). Tineke, Joyce, Tom en ik zijn daarna wat bij de night markets gaan eten en hebben nog wat gewinkeld voor souveniers. Hier heeft Tom zijn shark attack t-shirt gevonden Joyce wilde iets met dolfijnen. Daarna was het verzamelen en zijn we met zijn alles naar huis gegaan.

Na zo'n rustige dag word het weer eens tijd voor een uitje. We gaan naar Hartley's Crocodille Adventere Park. Het word tijd om eens wat krokodillen van dichterbij te bekijken en sommige in actie te zien. Gelukkig word er een show gegeven met actie en veel humor. Jan hield de camera in de aanslag voor als het fout mocht gaan haha. Voor het avond eten heeft Mark de Australische roast in gedachten voor op de bbq. Dus lamsvlees, varkensvlees en rundsvlees. Met sweet potatoes, aardappels en pumpkin. Dit is altijd lekker kan ik zeggen.

Terwijll we aan het kletsen zijn over de plannen voor de volgende dag komt Mark met het idee om samen met Jan een berg te beklimmen. Deze begint bij de Chrystal Cascades en eindigd boven bij de Copperlode Dam. Dit is een super steile klim van zo'n 2,5 km. Terwijl Mark en Jan de berg op gaan, blijf ik met Tineke, Joyce en Tom bij een zwemplaats in de Chrystal Cascades. Na 2,5 uur waren ze terug. Het was best een zware klim haha. Daarna hebben we met zijn allen rustig aan gedaan.

Niet te geloven, de laatste dag komt er al weer aan. De dag begint met een beetje regen in de ochtend. Maar wat later besluiten we toch naar het strand te gaan. Deze keer Palm Cove. Hier kun je een Jet Skie huren. Jan huurt er een en maakt eerst een ritje met Joyce en daarna met Tom. Omdat het weer bewolkt word gaan we wat eten en drinken. S'avonds gaan we in de stad eten en kopen ze de laatste souveniers. Wat gaat een vakantie snel voorbij.

Vandaag ontbijten we nog gezellig met zijn allen voordat we naar het vliegveld gaan. Nadat Jan en Tineke alles hebben ingecheckt drinken we nog wat en dan gaan ze toch echt door de duane. Ze vliegen via Hong Kong weer naar Amsterdam, waar ze s 'avonds thuis een frikandel gaan eten. Dit is het enige wat Mark echt mist, maar ja. Misschien kan Mark er volgend jaar weer een eten als we op vakantie naar Nederland gaan..

.........................en op maandag moet iedereen weer gewoon werken.

< Vorige ------------------------------------------------Volgende >

Vissen op Trinity Inlet. Cairns

Uitrusten aan het strand. Ellis Beach.

Uitzicht vanaf Davies Creek Falls.

Zwemmen bij de Josephine Falls

Snokelen vanaf de Frankland Islands.

De Lagoon. Cairns

Hartley's Crocodille Adventere Park.